Spår

I tisdags var jag på personalmöte och då tog jag med Lova så vi åkte på Ljusdals brukshundsklubb efter för att träna. Lite gruvsamt när jag inte varit dit på så många åt, blir ju lite blyg jag! Men jag frågade om jag fick vara med och träna med min hund som är duktig på att gå på bakbenen och göra volter i kopplet. Det fick vi. Vi blev så väl mottagen och presenterad för de flesta där. Det blev ju inte så mycket tränat exakt, satt mest och tittade på så hon fick lugna sig.
 
Här tittar hon och lär...
 
 
Idag var jag ut och la två korta spår. Krafsade med fötterna i början och gick ett spår rakt fram, la en leksak i slutet. Väntade en halvtimme och sen provade vi. Jag tyckte ju inte att hon spårade men hon hamnade ju vid leksaken. Som hon visserligen inte ägnade just nåt intresse. Jag försökte leka lite med henne, gick sisådär. Finns mycket annat smått och gott i skogen ;)
Määään, jag tror vi spårat idag...? ;))
 
Lova i Dinohundens gamla dragsele <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0