Duktig vovve :)

Idag var vi ut i skogen för promenad och lite träning. Jag provade en ny sak med Lova. Jag band henne och gick iväg några meter och där kvackade jag och duttade med en dummie innan jag grävde ner den. När jag släppte henne sprang hon fram snabbare än ögat och nosade till hon hittade och grävde upp. Kom och avlämnade riktigt bra alla tre gånger. Hon tyckte det var så roligt, viftade på svansen som en liten toka.
 
Innan vi åkte hem så kastade jag dummien så långt jag kunde ut på täkten och hon fick apportera. Första gången smet hon iväg och hämtade men det var jag som var lite otydlig där.. Sen satt hon så fint och väntade till jag skickade henne. Även nu kom hon och överlämnade bra.
 
Jag är riktigt nöjd med henne, hon är så duktig!
 
Däremot behöver jag behöver träna mer med andra hundar för då blir hon som förbytt, döv och studsar och drar i kopplet som en liten toka ;)
 
Fotpallen är snart nog urvuxen, lånar liiiite av den förbjudna fåtöljen ;)
 

Kommentarer
Postat av: Sandy

Va duktiga ni är ni två!! ;)

2013-05-21 @ 22:58:17
URL: http://www.myramarkens.n.nu
Postat av: Emma

Helleguuud vad hon växer!

Svar: Ja det är nästan så det knakar här hemma :)
dinolito.blogg.se

2013-05-23 @ 09:50:53
URL: http://tcdfoto.wordpress.com
Postat av: Sandy

Haha... såg nu att anden ligger under fotpallen och ser lite sliten ut- har Lova gått hårt åt honom?? ;)

Svar: Men helst, det bästa hon har :) Har börjat gå hål på den så snart går den i graven!Och Tack :)
dinolito.blogg.se

2013-05-23 @ 23:26:29
URL: http://www.myramarkens.n.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0