Inklickad!

I och med att Lova äter så mycket sten så har vi varit "osams" en hel del när vi är ute och det har resulterat i att hon inte verkar tycka att det är en höjdare att gå ut. Och jag tycker inte heller att det är en höjdare. Hon går som en gammelhund och jag går med en klump i magen. Hon har typ noll intresse av mig, jag har väl "tjatat" sönder henne..
Japp, det är lite okul.. :)
 
Men igår pratade jag med Sandy och hon berättade om en träning hon varit på och då nämnde hon klicker. Ja! Bra!!! En sån har ju jag så den hämtade jag och klickade in henne med kokt kycklingfile. Gick jättesnabbt att få henne och förstå. Kul.
 
När hon var inklickad så tog jag med mig klicker och kyckling ut. Så fort hon tittade på mig så klickade jag och så fick hon en godbit.
Det här tror jag ska lösa våra problem, hon svarade fort på det lilla vi körde ute. Positiv och glad och då blir ju matte likadan =D
 
 
Jag var även på Järvsö BHK i morse och tränade lite. Jag måste säga att jag har en hund som verkar tycka att det här med träning är riktigt roligt. Hon blir som en helt annan hund. Totalt focus på mig. Ja förutom då hon skyndade sig och försökte sluka de små spånhögarna som de använt på nån tävling ;) (måste ju tillägga att vi var där själva så det inte var nån störning av andra hundar men med lilla Lova så är naturen i sig en enda stor störning :))
 
I like min hund! En helan del! <3
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

HEJJA :D

2013-05-19 @ 21:20:28
URL: http://tcdfoto.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0